20 April 2012

Wanita : Pandai Memasak :)

Views


"Perempuan kenalah pandai masak."
"Perempuan kalau belajar jauh-jauh kat mana pun , bab masak kenalah pandai."
"Perempuan kalau pandai masak , cepat kahwin."
"Si H tu cepat kahwin sebab dia pandai masaklah.."
"Suami kalau nak makan , dia nak air tangan isteri juga.."

--> Seorang ISTERI SOLEHAH hendaklah MEMASAK DENGAN AIR TANGANNYA SENDIRI kepada suami.. Air tangan isteri yang memasak LEBIH BERKAT dari air tangan di kedai makan , buat wanita/bakal isteri BELAJARLAH MEMASAK.. Setinggi manapun PANGKAT DAN PELAJARAN kamu , MEMASAK akan menjadi RUTIN utama apabila sudah berkahwin kelak..

Wahai isteri solehah , BERWAJAH MANISLAH ketika memasak.. Kelak masakan kamu TETAP MANIS.. Jangan mengatakan TIDAK TAHU MEMASAK , di pasaran banyak BUKU RESEPI MASAKAN.. Sebelum memasak mulakan dengan BISMILLAH DAN SELAWAT.. InsyaAllah , masakan kalian bertambah BERKAT dan MEMBUAHKAN PAHALA..

p/s : AIR TANGAN wanita solehah SANGAT AJAIB , mampu MEMBAHAGIAKAN rumahtangga di dunia dan di akhirat.. Tiada manusia yang akan pandai jika TIDAK BERUSAHA memperbaiki diri.. Ramai wanita BERAZAM ingin menadi ISTERI SOLEHAH , salah satunya memasaklah untuk suami agar suami selalu tertawan.. Belajarlah memasak even "sesimple resepi" sekalipun , setiap titisan air masakan akan menjadi ZIKIR MEMOHON KEAMPUNAN kepada Allah..

:: Jika WANITA kena pandai MASAK , LELAKI kenalah juga pandai menjadi IMAM ::


SUKA?? LIKE jee :)